Zdravý závin

I klasika jde udělat ve fit variantě 🙂

Originální recept pochází z kuchařky Břicháče Toma. Já jsem trochu vytunila náplň, aby byla ještě více nabitá proteinem a trochu i seděla do keto diety. Každý si však může vybrat co mu vyhovuje. Základ je lehký a zbytek závisí na vaší kreativitě 🙂

Ingredience:

3 vejce
50 ml mléka
půl lžičky prášku do pečiva (já dávám bezlepkový prášek pokud je těsto bez mouky)
200 g nízkotučného tvarohu (keto dietáři použijí plnotučný tvaroh)
1 lžíce chia semínek
1 odměrka vanilkového proteinu
ovoce dle vaší preference (banán, jablka…., keto dietáři volí spíše jahody, borůvky, maliny)
1 lžíce kokosové mouky (volitelné)

Postup:

Neprve vyšleháme vajíčka s mlékem a práškem do pečiva. Šlehání trvá asi 2 minuty, tak nikam nespěchejte. Směs vylijeme na máslem vymazaný pečící papír a pečeme asi 3 minuty v předehřáté troubě na 200°C. Poté vyndáme a necháme zchladnout.

Mezitím v misce smícháme tvaroh, semínka a protein. Kokosová mouka není nutností, ale já ji použila, abych z tvarohu vytáhla více vody (stejnou službu udělají i chia semínka), ochutila náplň kokosovou příchutí a ještě přidala tolik potřebné tuky pro keto verzi. Přidáme ovoce a lehce zamícháme.

Poté sloupneme vaječnou placku z pečícího papíru a položíme na alobal. Namažeme na ní tvarohovo-ovocnou náplň a opatrně srolujeme. Následně zabalíme do alobalu a dáme na pár minut do mrazáku, aby se dala dobře krájet. Roládu můžeme pár dní nechat v mrazáku a postupně vytahovat a nebo uchováme v lednici a postupně ukrajujeme. Ale bacha, je nebezpečně návyková!!!

Dobrou chuť přeji 🙂

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.