Může být nekvalitní spánek příčinou toho, že nehubnete?

Věděli jste, že pouze okolo 35 % lidí (převážně v USA) spí dle doporučení (mezi 7-8 hodin) – ale mnozí spí i méně než 6 hodin!?

Přitom takováto spánková deprivace (nedostatek spánku) má několik následků na lidské tělo, kdy se tak oslabuje náš imunní a nervový systém.

A to dokonce do té míry, že se stáváme náchylnějšími k nemocem (nemoci spojené s oslabeným imunním systémem) a neurodegeneraci (jako je Parkinsonova či Alzheimerova nemoc).

 

Ale může nekvalitní spánek být i příčinou toho, proč se nám nedaří hubnout?

 

Vědci dle výzkumů totiž potvrdili, že při nedostatečném spánku 4-5 hodin za noc dochází k inzulínové rezistenci, nebo-li odolnosti vůči inzulinu. Zvyšuje se tak pravděpodobnost stát se diabetikem 2. typu, dále také dochází ke změně našich chutí, ale i nárůst váhy u lidí, kteří by jinak byli zdraví. 

Nejhorší je na tom to, že stačí pouze jedna probdělá noc, která nás může takto oslabit. 

Spánková deprivace také zvyšuje hladinu kortizolu, snižuje toleranci na glukózu a zvyšuje aktivitu sympatického nervového systému (ten se většinou aktivuje při stresu).

Kromě těchto výše zmíněných dopadů se děje další věc, jak se ukázalo… 

Snižuje se vyplavování hormonu leptinu, který nám dává pocit sytosti, a naopak se zvyšuje “hladový” stimulační hormon ghrelin. 

To znamená, že spánková deprivace nejenom, že snižuje schopnost těla metabolizovat glukózu, ale také zvyšuje tendenci konzumace sladkostí či tučných jídel. Proto ne vždy, když máte chutě na sladké, znamená to, že máte slabou vůli. Neovladatelné chutě nemají nic společného s vaší osobností. Mají spojitost s chemickými a hormonálními procesy uvnitř našeho.

Jedním z příčin je v dnešní době právě nekvalitní spánek. Už víte, jaký vliv může mít jedna noc nekvalitního spánku. Co potom s naší životosprávou a náladou udělá opakovaně špatný spánek?

 

Jedna skvělá zpráva je, že vše je ve vašich rukou.

 

Když se soustředíte na kvalitní a pravidelný spánek, můžete se nejenom dožít déle a cítit se lépe – ale můžete tím i hubnout. 

 

Pokud se vám nedaří kvalitně spát a chtěli byste to změnit, tak si stáhněte e-book o 4 způsobech, jak okamžitě zlepšit svůj zpánek zcela zdarma na odkaze ZDE>>>

 

Díky naladění těla na přirozené denní rytmy se v těle stabilizuje i vylučování inzulínu a dalších hormonů, které ve svém výsledku pomáhají udržovat našeho tělo zdravé a fit. Spánek ve spolupráci s pravidelným pohybem a kvalitní stravou pomáhá stabilizovat výkyvy nálad a skvělým benefitem je tak i úbytek tělesného tuku. 

Pokud vás zajímá, kde se dozvědět více informací naučnou četbou, pak vám doporučujeme knihu od Dr. Satchin Panda s názvem Cirkadiánní kód.

Stáhněte si spánkovou e-book, kterou jsme pro vás vytvořili z vlastních zkušeností zcela zdarma na odkaze ZDE>>>

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.