Netradiční snídaňová kaše

Haháááá tak tohle je tutovka! Ti, kdo hledají bezlepkový recept, nabitý zeleninou i ovocem a chutný zároveň, už žhavte plotnu.

Ingredience na cca 2-3 porce:

půlka nevařeného květáku
1 plechovka kokosového mléka
1 lžíce arašídového másla
2 – 3 lžíce chia semínek
2 lžíce míchaných semínek
2 lžíce sojového proteinu
sladidlo – sirup / med / stevie / xylitol – cokoliv co máte rádi či používáte
ostružiny (lze vybrat i jiné)
lze přidat i: kakao, skořici, vanilkové aroma, kokos

 

Postup:

Květák rozdělte na růžičky a v mixeru nasekejte na malé kousky. Kusy by neměly být moc velké ale zároveň ani kašovitá konzistence není ideální. Cílem je dosáhnout takových kousků které připomínají instantní ovesné vločky. Poté květák vložíme do hrnce a dáme spolu s kokosovým mlékem vařit. Můžete přidat vodu pokud je květáku hodně a není zcela v kokosovém mléce ponořený. Nechte cca 10 minut vařit dokud není květák měkký. Poto přidejte chia semínka. Kaše se tak zahustí a postupně „zdrcne“. Toto je základ a co se děje dál už je víceméně na vaší vlastní kreativitě.
Já ráda přidávám arašídové máslo, nasucho opražená slunečnicová a dýňová semínka, přidám vanilkové aroma a sojový protein, někdy kakao, jindy kokos – jde o to jakou příchuť chci. Nakonec dochutím svým oblíbeným sladidlem a ozdobím ovocem.

TIP: kaše je nejlepší čerstvá, ale lze konzumovat i následující den. Jen upozorňuji na to, že bude víc cítit po květáku, tak je možné že bude třeba ji více dochutit. Proto je dobré vytvořit si základ a pak dochucovat těsně před jídlem. Je ale tak dobrá, že dlouho bez povšimnutí nezůstane 🙂

Dobrou chuť!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.